fbpx

SEO börjar och slutar med ditt content

Sökmotoroptimering står på flera ben. För att rankas högt organiskt på Google måste man bland annat vara relevant och använda nyckelord på sin hemsida, jobba med länkar och se till att bilder är döpta på rätt sätt och har en så kallad Alt text. Kriterierna för vad som gör en väl SEO-anpassad hemsida är många. Taktikerna som marknadsförare använder för att ta genvägar ännu fler.

Sluta fuska med sökmotoroptimeringen

Men låt oss stanna upp en stund och fundera på varför Google har alla de här kriterierna? Vad är egentligen Googles intention? Är det att du ska smälla in tusentals länkar på din sida? Är det att bombardera sidorna med nyckelord så att texterna knappt går att läsa? Givetvis inte. Google vill i grund och botten leverera bra och relevant innehåll till användarna. Sökmotorn får en fråga eller ett önskemål och belönar de hemsidor som kan komma med ett bra svar. Svårare än så är det inte egentligen. 

Hur jag jobbar med

SEO & Content Marketing

Istället för att hitta tillfälliga och snabba lösningar så jobbar jag hellre långsiktigt och metodiskt. Helt enkelt genom att ta fram relevant innehåll som är värdefullt för dina kunder. Vad är det egentligen för frågor som dina kunder ställer och hur gör vi på bästa sätt för att besvara dem? Med den här approachen slipper du undra varför du helt plötsligt tappade din ranking bara för att Google gjorde någon uppdatering i algoritmerna. Istället kan du fokusera på att berätta om din verksamhet och leverera så bra och värdefullt innehåll till dina besökare som möjligt.

Med andra ord. Jag hjälper dig ta fram informativt innehåll som artiklar, e-mail, blogg, annonser, produkttexter, film, foto, illustrationer med mera.