fbpx

Att synas bra med Facebook-annonser

Det där med att synas fungerar likadant i dag som det alltid gjort. Det handlar om att sticka ut. Så när jag började utforma min konsultsidas första riktiga Facebook-annons kollade jag runt lite på hur andra har gjort, för att sedan försöka göra något annat.


Jag har märkt några saker:


1. Folk älskar snygga generiska Shutterstock-bilder.

2. Folk älskar färggranna illustrerade videos.


Min slutsats blir då att inte göra något av ovanstående, trots att jag själv älskar illustrationer. Nätet är fullt av bilder så jag ville ha något med ordentligt med färg för att få en PANG-effekt. Sen har jag alltid gillat att riktga mig direkt mot mottagaren. Sist men inte minst tror jag att det liggande formatets storhetstid är förbi, så jag satsade på något annat. Resultatet ser ni nedan:

Det ska dock sägas att jag får en varning av Facebook för att filmen innehåller mycket text och att den kan komma att bli ointressant för folk. Låt oss se vad som händer och om Facebook får rätt i sin varning! 🙂

 

Hoppas det här kan vara inspirerande för någon där ute!

 

mvh

Kim