fbpx

Det här är en landningssida för mina annonser på Google

Sidan du landar på efter att du klickat en Google-annons är en viktig komponent för att stärka dina aktier i annonsbudgivningen. Därför är det viktigt att den är relevant och faktiskt handlar om det annonsen gör reklam för. Det här och mycket annat kan vi gå igenom tillsammans så att du får en bra start på din annonsering på Google.

Bygga landningssidor till Google-annonserna

Några snabba tips för din annonsering på Google

​1. Det viktigaste är att erbjuda relevant innehåll på sidan så att besökaren känner att den får svar på frågan som den ställt till sökmotorn. Skicka inte de som tryckt på en annons om äpplen till en sida som handlar om hela din fruktaffär.

2. Var tydlig och transparent med vad din affärsverksamhet sysslar med och gör det lätt för besökare att hitta din kontaktinformation

3. Gör det så lätt som möjligt för besökaren att göra “det den ska” på landningssidan. Om den ska köpa en produkt, se då till att det finns en stor och tydlig köpknapp som man kan klicka på.

4. Gör sidan så snabb du kan, framförallt med tanke på mobiltelefonerna. Håll nere bildernas storlek och se till att anpassa innehållet till mobilanvändare. 

Mer information finns att hitta här hos Google.